En av de viktigste oppgavene til den nye markeds- og kommunikasjonssjefen blir å synliggjøre stiftelsen, bidra til å være en tydelig samfunnsaktør og fortsette å bygge et godt omdømme og en sterk identitet.
Mandag 8. oktober startet Hanne Nordli, som er ansatt som markeds- og kommunikasjonssjef. Hun har kontorplass sammen med administrasjonen i Mosseveien, men vil også ha en del “ute-kontor” hos virksomhetene.Som markeds- og kommunikasjonssjef skal hun jobbe tett med alle virksomhetene. “Nå i starten vil jeg bruke god tid på å bli kjent med virksomhetene og menneskene som jobber der. Da jeg søkte på stillingen ble jeg overrasket over hvor mange områder Blå Kors i Fredrikstad jobber med. Det tenker jeg blir et viktig budskap å få ut til folk. Vi må synliggjøre alt det fantastiske stiftelsen gjør, og det er menneskene som er ansatt her som forteller historien aller best”, sier Hanne.
Hanne er fra Onsøy i Fredrikstad og bor i sitt barndomshjem på Manstad. Hun er samboer med Anders og er mamma til tre villstyringer – Sverre på 7, Sigrid som snart er 5 og Iver som er ett år. Hun har sjelden noe problem å fylle fritida si, og det handler mye om barna og familien. Hun er engasjert i Lervik IF og Manstad lokalsamfunnsutvalg. Hun er glad i å bake og lage mat, være ute i naturen, se på en god film eller serie på TV, quiz og ommøblering hjemme. Før hun startet her jobbet hun i Fredrikstad kommune med blant annet by- og næringsutvikling, innovasjon og områdeutviklingsarbeid. Og før det igjen i et innovasjonsselskap hvor hun blant annet jobbet som rådgiver for gründerbedrifter og med prosjekter innenfor helse- og velferdsteknologi.< "Jeg er veldig glad for at jeg fikk denne jobben og stolt av å jobbe i en så fin stiftelse som Blå Kors. Nå gleder jeg meg til å bli bedre kjent med virksomhetene og alle dere som jobber her."